måndag 12 december 2011

Lucka 11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut

Detta med framtidsdrömmar var en svår uppgift. Jag vet ju saker jag skulle vilja uppleva eller uppnå men har aldrig riktigt sorterat ner dem på papper. Vet inte "när", "var", eller "hur" alls. Några drömmar är redan uppnådda. Men får att få ihop ett inlägg så blir det lite bilder nedan, med tillhörande kort text. En bild säger mer än tusen ord...

En dröm vore ju att ha en lägenhet med utsikt i Tokyo, eller någon annan häftig stad utomlands. Gärna med egen takbalkong. 

Sen skulle jag vilja känna mig snygg och nöjd med mig själv. Att mitt liv en dag inte ska kretsa kring mat och hur jag ser ut.

 
Jag skulle vilja ha ett jobb där det är okej att vara sig själv, att ha håret i coola frisyrer och coola färger. Så är det inte nu.

Jag skulle extraknäcka som utlandskorre eller fotograf ute på uppdrag i världen. Jag kanske inte skulle livnära mig på detta jobb, men det skulle vara ett kul avbrott i mitt trygga framtidsjobb. 

Sen planerar jag att ha kärlek omkring med hela livet. Det viktigaste.


bild 1 är utsikten från vårt hostel i Asakusa förra hösten
bild 2 och 3 och är från tumblr
bild 4 bild från Beijing förra hösten
bild 5 tumblr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...