söndag 18 december 2011

Lucka 18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.


(källa: tumblr)

Ända sedan jag gjorde ett arbete i engelskan om Hong Kong i åttan har jag velat åka dit. Vår redovisning handlade om mat, opium, lyckonummer och lyckofärger. Om hur Hong Kong tillhört England men att Kina skulle få tillbaka landet sen. Vi har så duktiga och vi hade gjort ett assnyggt plakat där vi hade skrivit Hong Kong i rött och gult, gjort bubblor med information och ritat flaggan. Min vän som jag gjorde arbetet med är född i Hong Kong berättade om hur haft det när hon var pytteliten, jag blev så fascinerad. 
I somras lyssnade jag mycket på P3 Planet och bland annat ett helt program om Hong Kong. De berättade om utsikterna, marknaderna, spådamerna och en lång "rulltrappor" utomhus i ett shoppingdistrikt som man hoppar av och på som man vill. 
Förutom detta vet jag knappt någonting om Hong Kong, men ändå räcker det för mig för att vilja åka dit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...