söndag 4 december 2011

Lucka 2. Berätta om staden du bor i







Alla bilder ovan har jag tagit själv. Bild 1 och 2 med iPhone. Bild 3 med Lomography Supersampler.  Bild 4 med analog kamera och bild 5 med digitalkamera. Bild 3-5 är hämtade från min gamla blogg. Bild 1 - därjagbor
Bild 2. Gröna Lund
Bild 3. Utsikt från där jag bodde en gång
Bild 4. Utsikt från Kultuhuset
Bild 5. Kungsträdgården

Jag bor i Stockholm, staden som vill vara stor men som egentligen är väldigt liten. Här har jag bott så länge jag kan minnas. Kulturhuset är ett av mina favoritställen, där finns det alltid något att göra och alla är välkomna. Kulturhuset delar Stockholms bästa utsikt med Hermans restaurang och café som är mitt andra favoritställe. Stans godaste och mest värdiga vegomat och bäst hembakade fika. 
Stockholm är fint på sommaren och hemskt på vintern. På sommaren kan man lukta på solen i en park eller gå på sommarbio. Man kan gå på hemmafest och åka hem på morgonen när det är ljust igen. Men på vintern håller jag mig hemma. Vill inte förfrysa på en tunnelbaneperrong och busstation. 
Ibland känns inte staden som den är till för alla, det är synd. Det är ställen jag fortfarande aldrig var på, som jag kanske borde som nollåtta, men jag känner mig inte alltid lika fascinerad som andra. Stockholm är en stad i förändring som inte ska förälska sig i för mycket. Förhoppningsvis kommer några av mina stockholmspärlor finnas kvar ett tag så jag kan fortsätta kalla det min hemstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...