lördag 24 december 2011

Lucka 23. Berätta om ditt bästa julminne.

Vet inte om detta är mitt bästa julminne, men antagligen ett av det roligaste julminnet! Jag minns inte riktigt hur gammal jag var, men antagligen någonstans emellan 8-10år. Pokémon var det största som fanns i min värld. Den julen firade vi hemma hos min farmor i Sala. Det var jag, mor, far syster, farmor, antagligen min gammelmormor och gunnar. Och kanske mina kusiner också, jag minns inte riktigt. Fint var det i alla fall.
Vi satt i finrummet och öppnade julklappar. Jag hade öppnat nästan alla julklappar och var 100% säker att jag inte skulle få min önskejulklapp, ett Game Boy Color med ett Pokémon spel. Sen får jag en kartong med julmotiv från JC, en sån kartong de brukar skicka med på klädbutiker om det är present. Och jag öppnar kartongen och häller ner innehållet i knät och jag förväntar mig kläder, men ner dunsar ett GAME BOY COLOR och jag blir helt tokig! Jag blir så extremt glad! Jag trodde verkligen inte jag skulle få ett i år, att jag skulle få vänta lite till!  Jag hoppar av lycka med ett leende från öra till öra. Min syrra fick självklart också ett och sen hela kvällen och resterande vintern var vi helt okontaktbara, som alla andra barn där vi bodde också. Alla hade en varsin konsol, helt knäppt.
När jag tänker tillbaka på detta minne är det nog en av de julklapparna jag blivit gladast och mest förvånad över att få. En stund av total extatisk lycka.


(bildkälla tumblr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...