torsdag 8 december 2011

Lucka 9. Berätta om en av dina favoritlåtar





Detta är min favoritlåt. Kissing The Behive med Wolf Parade. Om jag ska vara ärligt så vet jag faktiskt inte riktigt vad den handlar om och jag har inte sett hela video ovan, men ändå är den ett mästerverk på 10min och 52s. Låten byggs upp mot slutet och är perfekt att lyssna på på väg till jobbet eller till fest för att bli lite pepp. Har inte tröttnat på låten på snart 3 år och det är ju ett bra egenskap för att bli en av mina favoritlåtar. Och så är Wolf Parade jävla bra band, gillar främst deras tidiga skivor. Lyssna även på Sunset Rubdown och gärna deras Shut up I'm dreaming of places where lovers have wings. SÅ BRA!

1 kommentar:

  1. I'm the same with songs. Most of the time I have no idea what the song is saying. I'm not the kinda person that makes sure to learn the lyrics. I'm sure I am singing the wrong words to my fav songs, but thats ok. And I don't watch videos either. Most are bad to be honest. The Wolf Parade video was pretty interesting though. It reminded me a little bit of The Cabinet of Dr. Caligari.

    It takes me like 10 listens to give a real opinion, but pretty good song for the first listen. Hehe.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...