torsdag 29 mars 2012

En dag i Ueno.

Jag fumlar med kameran i Ueno Koen.
Lite körsbärsblommor
Takoyaki. Nomz.
Fler bilder hittar ni på min Tumblr och på Instagram (CandyCigarette) där jag uppdaterar oftare. 

Nu är klockan mitt i natten här. Kvart i tre. Varför sover vi inte? Dumma jetlag. Har gått runt och varit snurrig i huvudet hela dagen idag, nästan svimfärdig. Ska försöka mig på att skriva ett ordentligt inlägg här, får se hur det går! Vill mest sammanfatta igår och idag för mig själv.
Som sagt gick flygresan hit till Tokyo igår bra och att ta sig till hostelet gick också himla smidigt. På kvällen dök sot upp på hostelet och vi begav oss i ut Asakusa för att äta middag. Det blev samma kära Sometaro där vi åt okonomiyaki.
Idag vaknade vi kl.11, kuddarna i vår säng är som tegelstenar, comfort: 0/10. Tack för den ryggvärken. Vi åkte till Ueno Koen för att kolla om körsbärsblommorna kommit än, men det var bara några träd än så länge, vi får vänta någon vecka till. Det blev takoyaki till lunch, fantastiskt gott, och antagligen ganska onyttigt, men det struntar min runda kropp i. I Ueno fixade vi lite praktiska prylar och gick på OIOI. Sen tillbaka till Asakusa för att äta på Mister Donut och sen till hostelet för att sova. Fast vi sover ju inte, vi sitter här och slösurfar. Pigga vi kommer vara imorgon. Inte.
Har börjat kunna läsa skyltar mer och mer nu, kul att förstå något för en gångs skull. Vill bli lika skillad på Japanska som alla nördar här på hostelet. Och så vill jag ha en rosa mobil och rosa kompaktkamera. Lycka. Ovan är lite bilder från idag.

1 kommentar:

  1. Det ska bli väldigt roligt att följa din resa här på bloggen! ^__^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...