lördag 17 mars 2012

"Vi ses i Japan"

 
(CandyCigarette på Instagram och Tumblr)

Lördagen har spenderats inomhus. Idag har det varit 10dagar kvar till avfärd mot Tokyo. När jag skriver detta har klockan visserligen passerat tolv och det är egentligen söndag, men ni förstår vad jag menar. Jag har packat hela dagen. Rullat ihop kläder i små korvar och pressat ner dem i påsar för att få en bild av hur stor resväska jag behöver köpa. Har även börjat fila på en packlista. Vill helst vara klar med allt packande i morgon eller måndag för att kunna ha en lugn och skön vecka innan jag beger mig. Lär ändå vara så mycket annat att tänka på. Papper, pass, visum, kopior, alla man kommer sakna, försäkring, ekonomi, flygning, bankdosa, baddräkt, katter, japanska. Ja allt.
Nu är klockan 00.45 och utanför mitt öppna fönster kvittrar en fågel, det känns som sommar. Nyss lyssnade jag klart på senaste avsnittet av P3 planet. P3 planet gör mig glad. Radio är bra. 
I Moskva är klockan nu 03.45. Det är kanske inte verkar så relevant tycker ni, men just nu är nämligen min kärlek sot i Ryssland. Jag vet inte riktigt var han är, det jag vet att för snart 4timmar sen ska han ha lämnat Moskva med transsibiriska järnvägen mot Beijing. (ni kan läsa mer om mitt och sots äventyr på transsibirksa järnvägen 2010 här och här.)
I onsdags påbörjade sot sin resa mot Japan landsvägen. Första etappen var kryssning till Helsingfors som jag följde med på för att sen vända hem till Stockholm ensam. Ovan är lite iPhone-bilder från den korta resan. Eventuellt blir det ett riktigt inlägg längre fram om tid finns. 14 dagar kommer det ta och han kommer att passera Finland, Ryssland, Kina, Sydkorea innan han slutligen kommer fram till Japan 28mars. Samma dag som jag kommer fram med flyg. 
För 6h sedan fick jag ett sms från stationen i Moskva. Det var senast jag hörde ifrån sot. Han har sagt att när möjlighet finns så får jag ett sms till att han lever på tåget. Jag hoppas Andreas har det bra på tåget, att han ligger och sover och inte har allt för störiga kupé-vänner. 
Är otroligt trött när jag skriver detta. Vill mest skriva av mig. 

1 kommentar:

  1. Lycka till med allt i Japanland! Hittade din blogg för ett par dagar sen.. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...