tisdag 3 april 2012

Innan stormen.


Jag och Andreas sov 3h inatt efter att ha städat i svinstian till rum som vi flyttade till igår. Vi städade till kl4 och gick sen upp 07.30 för att bege oss till Shibuya ward office och ansöka om alien registration card, som ett id kort för utlänningar. Sen passade vi på att fixa ännu fler praktiska saker, nu har vi fått health insurance card också och börjat kolla på mobiler och abonnemang. Antagligen blir det en pärlemorvit Disney-mobil till mig! Fantastiskt!
Vi har även spanat på kaktusar på 7e våningen i Tokyu Hands och jag har köpt mig lycklig på washi tape. Vi har vandrat från Shibuya till Harajuku till där vi bor i Yoyogi. I Harajuku investerade vi i massa plastlådor på Daiso för ca 10kr styck för att fixa till vårt rum. Allt detta innan stormen drog in över Tokyo! Trots att vi bor i en grotta så hör vi hur vinden viner oordentligt ovanför.

Mobilskal med Mumin inne på Tokyu Hands! Synd att jag har en iPhone 3. Wäh. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...