onsdag 9 maj 2012

水曜日.

Bild från min instagram: CandyCigarette.
Gatan där jag bor. 

Idag var det brandövning sista lektionen i skolan, de kallar det brandövning fast det egentligen är jordbävningsövning. De sockrar till ordet litegrann. Om inte brandövningen hade varit så hade jag aldrig hittat två stora matbutiker och en butik med bento för 280yen (25kr), man tittar aldrig längre bort än näsan.
På fredag ska jag på första mötet för skolans egna blogg, som en skoltidning fast på internet. De elever som vill vara med där måste skriva minst 10inlägg per termin och det publiceras på ens egna språk. Eftersom jag redan skriver här så kan jag lika gärna skriva inlägg till skolan blogg också. Har man tur så kan skolan sponsra entréavgifter eller andra utlägg om man vill skriva om något speciellt. Håll utkik där, kommer snart uppdatera med en liten presentation av mig själv~
(har dödat två myggor på inom loppet av 10min i mitt rum. 7 bett sen igår. tack.)

またこんど !

2 kommentarer:

  1. Kul med skol-blogg. Ska se till att spana in den också! Fin bild, oj som jag längtar tillbaka till Tokyo!

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. är det svårt att få boende i japan?:) eller hjälpte din skola dig?:)

    btw, fin blogg:D

    http://ichigojam.blogg.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...