fredag 5 oktober 2012

Nakano.


Första dagen på vårt höstlov i onsdags var i Nakano efter en morgon med lång startsträcka. Vi vaknade vid 10, åt frukost, och gick och la oss igen och sov till tre. Vid fem hade vi pallrat oss ut och var framme i Nakano efter 30min promenad. 


Nakano beskrivs av många som Tokyos nördmecka efter Akihabara. Nära stationen ligger Nakano Brodway där massor av små butiker trängs på 3 våningar. Du kan hitta allt från samlarkort, pokémonfigurer, maid cafées, manga, elektronik, böcker och filtar. 



Men Nakano Brodways glansdagar är nog förbi. Många butiker var stängda eller var väldigt dammiga. Kanske är det mer folk här på helgerna. Hur som helst var det väldigt speciellt att vandra runt där, som att zappas tillbaka i tiden. 


Kvällen avslutades med bowling. Sen fick vi vandra ända hem till Nakai i regnet, det var blött. Fick i alla fall med mig ett muminskal hem till min framtida iPhone 4. Har klarat mig en månad utan iPhone nu. Undrar hur min instagram mår. 
Kika gärna på min Pinterest, uppdaterar den rätt ofta!  

1 kommentar:

  1. Ååååååhhhh vad det ser mysigt ut!!! Kinx att du inte blir förkyld. Själv typ sprayar jag handsprit på alla som hostar och nyser på tunellbana och buss he he :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...