onsdag 26 december 2012

Moomin Café & Bakery med Anni.

I torsdags efter både Edo museet och Asakusa mötte jag upp Anni i Suidobashi. Jag hade ingen aning om vem Anni var innan hon skrev ett litet meddelande till mig på instagram häromveckan. Hon skrev att hon skulle åka till Tokyo själv några dagar och ville ha någon att gå på mumincaféet, och såklart jag ville det! En fellow muminnörd i Tokyo måste man ju bara träffa! 
Så i torsdags träffades vi och gick till Moomin Café & Bakery och fikade på pudding i koppar (som man fick behålla efteråt). De placerade en mumin vid vårt bord och vid bordet bakom fyllde några år. Definitivt mitt favoritfik i Tokyo. Varit där flera gånger, kika HÄR för lite mer läsning.

Söta Anni med sin lilla kopp! 

Pudding 600yen (ca 50kr) och röd varm Glöggi, smakade typ Glögg, socker och saft.

Tiden gick jättesnabbt och vips var klockan 22.00 och vi skyndade förbi alla illuminations och gjorde Purikura! Ska försöka fota av bilderna snart och lägga upp.

Mer illuminations efter Purikuran. Det var så mycket ljus att man nästan blev yr!

Sen var jag tvungen att ta 終電, shuuden, sista tåget hem. Skola nästa dag. Vi träffas nästa gång i Osaka! 
Kika in på Annis blogg HÄR!

1 kommentar:

  1. sv:
    jovisst, kommer att plugga i Tokyo igen i januari(*゜▽゜)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...