torsdag 16 april 2015

Sagan om prinsessan Kaguya. かぐや姫の物語。

Sagan om prinsessan Kaguya.
Prinsessan Kaguya.

Kaguya-hime no monogatari (Sagan om prinsessan Kaguya) baseras på en av Japans äldsta folksagor och har animerats av Studio Ghibli. Jag och min boyfrendo passade på att se den i påskas. 

Söta hjälpredan.
Någon som vet hennes namn?

Min favoritkaraktär var prinsessans hjälpreda, eller vad man ska kalla henne. Perfekt lugg och en sneaky perfektionist. 


Filmen var vackert animerad även om den inte var lika färgstark som många andra Ghibli-filmer, men jag gillade det. Jag vill inte återberätta handlingen, för så många andra sidor gör det så mycket bättre än jag, men jag säger bara att det var dubbel gråtfest i slutet. Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...